Do pierwszej edycji projektu dydaktycznego „Educatus” złożono 50 wniosków, 18 z nich zostało sfinansowanych. Nabór do kolejnej trwa do 3 czerwca.
Na Politechnice Opolskiej podsumowano właśnie pierwszą edycję projektu dydaktycznego „Educatus”. Jak tłumaczy Magdalena Dolińska, przewodnicząca senackiej komisji ds. dydaktyki, spotkanie ma być inspiracją dla uczestników kolejnej, trzeciej już edycji projektu. – Po raz pierwszy mamy do czynienia z projektem dydaktycznym a nie naukowym, który w pierwszej edycji zaowocował 50 wnioskami, z których 18 znalazło finansowanie rektora – przypomina dr Anida Stanik-Besler, prorektor ds. kształcenia i dydaktyki Politechniki Opolskiej.
– Nauka jest ważna, ale nie możemy zapominać o dydaktyce, ponieważ działamy na bardzo trudnym rynku. Złożone w ramach programu projekty dotyczyły bardzo różnej tematyki: od matematyki, informatyki, sztucznej inteligencji, badań obwodów elektrycznych, logiki, rachunkowości, po zarządzanie, mechanikę, materiałoznawstwo, kończąc na pływaniu i mięśniach – podkreśla prof. Marcin Lorenc, rektor Politechniki Opolskiej.
Dr Marcin Wieloch z Wydziału Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii opowiada o nowoczesnych kamerach i innych urządzeniach, jakie dzięki projektowi wykorzystuje w swojej pracy ze studentami na basenie. – Rejestracja obrazu to z jednej strony znaczna poprawa możliwości diagnostyki jakości aktywności i techniki ruchowej w wodzie, z drugiej znaczne ułatwienie w sytuacji zajęć zdalnych – zaznacza dr Wieloch i podkreśla, że studenci politechniki Opolskiej stanowią obecnie większość kadry pracującej i prowadzącej opolskie szkoły pływania.



Skrypt „Elementy prawa dla studentów kierunków technicznych” autorstwa dr Anny Bohdan i dra Piotra Zamelskiego z Wydziału Ekonomii i Zarządzania to kolejny pomysł sfinansowany w ramach Educatusa. Jak wyjaśnia dr Piotr Zamelski, publikacja została opracowana z myślą o studentach kierunków niezwiązanych bezpośrednio z prawem, ale wymagających podstawowej znajomości regulacji prawnych. – Skrypt zbiera w przystępnej formie podstawowe zagadnienia prawa mających bezpośrednie przełożenie na konkretne aspekty funkcjonowania studentów i absolwentów kierunków technicznych – dodaje dr Anna Bohdan. Wśród zauważonych propozycji były też materiały dydaktyczne do przedmiotu: Usługi chmurowe sztucznej inteligencji. – Zdecydowałem się na udział w projekcje, żeby podnieść swoje kompetencje dydaktyczne – wyjaśnia dr inż. Arkadiusz Gardecki z Wydziału Elektrotechniki Automatyki i Informatyki.
Wyjątkiem spośród finansowanych projektów była propozycja szkoleń z komunikacji zaproponowana przez dr. Piotra Bębenka z Wydziału Ekonomii i Zarządzania . – Komunikacja ma kluczowe znaczenie w edukacji i nie możemy tych umiejętności przypadkowi, choć zwykle to jednak umiejętności zdobyte przy okazji – podkreśla dr Piotr Bębenek.
Druga edycja projektu właśnie dobiega końca, a nabór do trzeciej edycji trwa do 3 czerwca.














