Duże zainteresowanie szkoleniami w ramach Akademii Sztuki Dydaktyki

Na zdjęciu znajduje się sala lekcyjna lub konferencyjna. W pomieszczeniu jest kilka osób siedzących przy stołach ustawionych w kształcie litery "U". Na pierwszym planie widać kobietę z blond włosami, która siedzi tyłem do obiektywu. Na stołach znajdują się różne przedmioty, takie jak laptop, notatnik i torba. Przy tablicy stoi kobieta, która prawdopodobnie prowadzi prezentację lub wykład.

Ponad 70 osób wzięło udział w pierwszym cyklu szkoleń zorganizowanym dla nauczycieli akademickich w ramach Akademii Sztuki Dydaktyki. To wewnętrzna inicjatywa na naszej uczelni, która odpowiada na potrzeby zarówno pracowników jak i studentów.

– Akademia Sztuki Dydaktyki to nasza wewnętrzna inicjatywa, która pojawiła się z potrzeby zapewnienia pracownikom możliwości rozwoju, z przekonania o istotności dydaktyki w szkolnictwie wyższym i konieczności stałego podnoszenia jakości kształcenia. Zwracamy także uwagę na potrzeby naszych studentów, na sposób przekazywania wiedzy, na podejście do nauczania, zainteresowanie tematyką – wylicza dr Anida Stanik-Besler, prorektor ds. kształcenia Politechniki Opolskiej.

W pierwszym cyklu szkoleń, które prowadzili powołani niedawno Liderzy Dydaktyki, wzięło udział ponad 70 osób. Zapisy trwały dosłownie chwilę. – W planie było sześć szkoleń, jak m.in. narzędzia internetowe do aktywizacji studentów podczas zajęć, wykorzystanie gier i elementów grywalizacji w zajęciach dydaktycznych, metody aktywizujące w prowadzeniu zajęć dydaktycznych czy budowanie zespołu i relacji w dydaktyce akademickiej – wylicza Magdalena Dolińska, pełnomocnik Rektora PO ds. jakości kształcenia.
– Tematyka szkoleń to jedno. Druga, ważna kwestia to możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy nauczycielami z różnych wydziałów, prowadzącymi bardzo różnorodne zajęcia – dodaje Magdalena Dolińska.

– Zapisałam się właśnie dlatego, żeby poznać inne, dobre praktyki wykorzystywane przez dydaktyków. Szkolenie traktuję jako wymianę doświadczeń, spostrzeżeń – wylicza dr Katarzyna Łukaniszyn-Domaszewska z Wydziału Ekonomii i Zarządzania.
– W momencie, kiedy uważamy, że nie mamy już czego więcej się nauczyć, to się cofamy. Dlatego trzeba się uczyć cały czas. Takie szkolenia w małych dawkach często skupiające się na jednym aspekcie, pomagają rozwijać się w naszej codziennej pracy. Na szkoleniu pokazano mi m.in. jak ważne są kontrakty, które wypracowujemy wspólnie ze studentami. Robiłam takie rzeczy, ale tylko w niektórych aspektach. Pokazano mi, jakie korzyści płyną gdy takie kontrakty stosowane są częściej i szerzej. Mówiliśmy także o różnych metodach uczenia się , budowaniu zespołu studentów, jak dzielić studentów na zespoły. To też mocno mi pomoże w pracy zawodowej – relacjonuje dr inż. Anna Zatwarnicka z Wydziału Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki.
Kolejne szkolenia w ramach Akademii Sztuki Dydaktyki już niebawem.

KATEGORIE

POLECANE

ARCHIWUM

WAŻNE

GALERIA

Rok 2021
Zdarta trawa i dwie górki żwiru
Rok 2021
Kobieta i troje mężczyzn za stołem na podwyższeniu, poniżej dwa stoły za którymi siedzą ludzie, i na których stoją błękitne i czarne termosy
Rok 2021
Rok 2021
Rok 2021
Rok 2021

Zobacz także

Opolski Dyplom Roku. Nasi absolwenci nie mieli sobie równych

Do tegorocznego finału konkursu na najlepszy dyplom organizowanego przez opolski oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich zakwalifikowano dziesięć prac dyplomowych, z czego dziewięć to prace absolwentów naszej uczelni. W kategorii najlepsza praca inżynierska wygrała inż. arch. Karolina Żak, natomiast w kategorii praca magisterska mgr inż. arch. Wiktoria Maciejewska.

Czytaj więcej »