Instruktor odnowy psychosomatycznej

studia podyplomowe

Kadra

dr Marek Kalmus

Filozof, geolog, orientalista, tybetolog

Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego. Odbył liczne wyjazdy studyjne m.in. do Tybetu, Nepalu,  Bhutanu, gdzie zdobywał wiedzę i doświadczenie na temat wschodnich systemów leczniczych. Od 1989 r. organizuje w Krakowie kursy Tradycyjnej Medycyny Chińskiej, prowadząc najstarszą i największą szkołę medycyny chińskiej w Polsce – aktualnie pod nazwą Instytut Medycyny Chińskiej i Profilaktyki Zdrowia. Dyrektor zarządzający i współzałożyciel przychodni specjalistycznej Centrum Medycyny Chińskiej w Krakowie. Na Uniwersytecie Jagiellońskim prowadził kursy i wykłady tj.: Systemy medyczne Chin (Instytut Bliskiego i Dalekiego Wschodu), Wielkie systemy medyczne Wschodu (Katedra Studiów Porównawczych Cywilizacji) oraz zajęcia poświęcone TCM na Wydziale Farmakologii Collegium Medicum UJ.  Wykładał gościnnie na Shanghai University of TCM (2018) oraz na Guanxi University of Chinese Medicine w Nanningu (2019).  Współautor książki Chiny, kuchnia… tajemnice medycyny oraz autor licznych artykułów na temat medycyny chińskiej. Uczestnik programów radiowych i telewizyjnych poświęconych TCM. Zainteresowania: medycyna chińska, studia tybetańskie, studia międzykulturowe, geologia, fotografia. 

mgr Michał Śliczny

Terapeuta medycyny chińskiej, naturoterapeuta, tłumacz. Członek Polskiego Towarzystwa Tradycyjnej Medycyny Chińskiej

Absolwent Instytutu Medycyny Chińskiej i Profilaktyki Zdrowia w Krakowie, studiów naturoterapii na GWSP Chorzów, uczestnik wielu szkoleń specjalistycznych w kraju i za granicą, w tym stażu klinicznego w szpitalu w Czangsha i Pekinie, wykładowca medycyny chińskiej, tłumacz (m.in Podręcznika Akupunktury). Prowadzi gabinety w Kluczborku i Kamienisku stosując w nich akupunkturę i gua sha, bańki chińskie inne techniki tradycyjnej medycyny chińskiej. W praktyce klinicznej stosuje głównie akupunkturę opartą na linii rodowej mistrza Tung.

dr Barbara Woś

Kierownik studiów podyplomowych, Wykładowca Politechniki Opolskiej

Doktor nauk o Ziemi, magister ochrony środowiska (Uniwersytet Warszawski), fitoterapeutka (Uniwersytet Medyczny im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu), terapeutka manualna. Wykładowca akademicki z wieloletnim stażem. Propagatorka apiterapii, ziołolecznictwa i naturalnych metod wspierania odporności psychofizycznej. Organizatorka warsztatów ekologicznych i zajęć terenowych. Miłośniczka przyrody, pasjonatka ekoturystyki i zdrowego stylu życia.

mgr Piotr Sporek

Trener personalny, dietetyk sportowy i kliniczny

Naukę pierwotnego stylu Tajiquan szkoły rodziny Chen podjął w Chinach w 2016 r., od osobistej studentki i tłumaczki Wielkiego Mistrza Chen Zhaosen – Chen June. Po dwumiesięcznym pobycie w Chinach i przepracowaniu 250 godzin w tradycyjnym toku nauczania powrócił do Polski. Studiowanie Taijiquan kontynuuje nieprzerwanie zarówno podczas wizyt u rodziny żony w Chinach jak i w Polsce podczas seminariów u osobistego ucznia Mistrza Chen Zhonghua – Damiana Jagosza. Od 2003 r. instruktor Kendo (Droga Miecza), japońskiej szermierki pełnokontaktowej (posiada 3 dan w tej sztuce walki). Badacz historii i fundamentalnych założeń japońskich i chińskich sztuk walki oraz kultury duchowej tych krajów. Prywatnie wieloletni praktyk tradycyjnych szkół medytacyjnych buddyzmu.

mgr Hanna Żełubowska

Coach, trener i mediator, magister prawa i kulturoznawstwa

Twórczyni autorskich szkoleń i warsztatów edukacyjnych związanych z komunikacją i mediacją w relacjach. Swoich podopiecznych wspiera w rozwoju, realizacji marzeń, dążeniu do równowagi, dobrostanu oraz pomaga w odbudowaniu ich relacji. Współpracowała z licznymi ośrodkami akademickimi i placówkami szkoleniowymi m.in. z European Law Students’ Association (ELSA), Wyższą Szkołą Bankową w Opolu, Uniwersytetem Opolskim, Opolskim Centrum Rehabilitacji w Korfantowie, Wojewódzkim Zakładem Doskonalenia Zawodowego w Opolu. W zakresie jej zainteresowań mieszczą się takie kwestie jak: teoria konfliktu, negocjacje, komunikacja biznesowo-urzędowa. Instruktorka żeglarstwa. Fascynatka ciągłego rozwoju i humanistycznego podejścia wychowawczego.

mgr Łukasz Zalewski

Nauczyciel jogi

Nauczyciel jogi z ponad 15 letnim doświadczeniem, fizjoterapeuta i kulturoznawca, absolwent studiów podyplomowych: Psychosomatyczne Praktyki Jogi (AWF Wrocław). Edukator i szkoleniowiec, który od lat występuje na licznych wydarzeniach krajowych i zagranicznych związanych z popularyzowaniem hatha jogi. Autor publikacji o tematyce prozdrowotnej. Założyciel Instytutu Ćwiczeń Psychofizycznych ZEN w Opolu. Wegetarianin, amator wspinaczki górskiej, roweru górskiego i włoskich podróży.

Michalina Pławiak

Tancerka

Specjalistka terapii tańcem i ruchem oraz leczenia poprzez holistyczne podejście do ciała. Techniki taneczne doskonaliła m.in w Ośrodku Terapii Tańcem i Ruchem Iba w Warszawie, a także w trakcie miesięcznych warsztatów Serpentine Studies w Amsterdamie. Taniec i ruch nie są dla niej jedynymi narzędziami, w ramach holistycznego podejścia do terapii ciała. W swoich działaniach inspiruje się także archaicznymi technikami taoizmu i neo-tantry, które bada w Akademii Zdrowia Seksualnego w Gdańsku. Praktyki, którymi się dzieli opierają się na popartym doświadczeniem i badaniami fakcie, że ciało nie kłamie, nieustannie informując nas o wewnętrznym doświadczeniu. Głównym obiektem jej badań jest ponowne nawiązywanie kontaktu z ciałem i budowanie z nim pogłębionego połączenia. Organizatorka cyklicznych warsztatów tańca oraz regularnych zajęć tańca dla kobiet. Zafascynowana uwolnioną ekspresją ciała. Pracuje w Warszawie i Opolu.

mgr Ewelina Tuła

Fizjoterapeutka

Fizjoterapeutka z 10 letnim doświadczeniem w zawodzie. W swojej pracy wykorzystuje wiedzę zdobytą na licznych kursach specjalistycznych (np. pinopresura, akupunktura, techniki osteopatyczne), a jej misją jest holistyczne podejście do pracy z pacjentem. W planowaniu modelu leczenia stawia na szczegółową diagnostykę opartą o indywidualny program terapeutyczny oraz badanie funkcjonalne. Posiada doświadczenie w terapii wspomagającej leczenie m.in. napięciowych bólów głowy, migren, zaburzeń snu, neuralgii oraz zaburzeń psychosomatycznych o podłożu związanym z przewlekłym stresem i przeżytą traumą. Inicjatorka oraz organizatorka wielu imprez promujących zdrowie i podnoszących świadomość prozdrowotną.

mgr Marta Klapetek

Nauczyciel jogi

Absolwentka kursu nauczycielskiego Jogi klasycznej z elementami Ajurwedy i Marma Terapii, posiada certyfikat Nirmala.pl Instytutu Jogi i Ajurwedy Polska oraz Devamber Institute of Vedic Science India. Ukończyła kurs zawodowy „Holistyczny Terapeuta dla ciała i umysłu” organizowany przez Nirmala.pl. Od 20 lat pracuje w ZSP im. Adama Mickiewicza w Lubaniu, gdzie wśród młodzieży promuje zdrowy, holistyczny styl życia, wprowadziła do programu wychowania fizycznego fakultet Jogi i relaksacji, który od lat realizuje. Uwielbia stare domy, stare sady i podróże do Azji. Propagatorka koncepcji holistycznego podejścia do człowieka, jako całości wieloprzestrzennej.

mgr Antoni Żoczek

Nauczyciel Tai Chi

Absolwent AGH w Krakowie, instruktor rekreacji ruchowej w zakresie ćwiczeń psychofizycznych (Tai Chi Chuan i Chi Kung) oraz nauczyciel z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem (Zespół Szkół Technicznych w Rybniku). Specjalizuje się w nauczaniu Tai Chi Chuan, Chi Kung oraz zastosowania bojowego Tai Chi Chuan. Tai Chi praktykuje od 1994 r. (m. in. styl Yang oraz lat Chen). W 2006 r. założył Szkołę Tai Chi w Rybniku. W 2009 r. został uczniem wybitnego znawcy i praktyka Tai Chi – Jamesa Blaise, u którego uczył się Snake Style – sekretnego stylu rodziny Yang. Jest jednym z założycieli oraz członkiem rady Yang Tse Polska.

mgr Bogusława Maciejewska

psycholog, psychotraumatolog, terapeuta

Jest zwolennikiem i praktykiem holistycznej współpracy z drugim Człowiekiem. Swoją pracę osadza na  psychotraumatologii, psychologii pozytywnej oraz neuropsychologii. Zainteresowania skupia wokół pojęć świadomości i czasu. Zgłębiane aspekty psychologii to: optymizm, komunikacja w związku oraz negatywne i pozytywne skutki zdarzeń traumatycznych. Jest specjalistą w swoim zawodzie. W swoim gabinecie pomaga potrzebującym osobom stanąć na nogi już od prawie dekady; prowadzi również zajęcia, szkolenia, wykłady. Nauki zbierała na Uniwersytecie Opolskim oraz na SWPS w Warszawie. Prywatnie: pasjonatka nauki, kultury i sztuki.

mgr Aleksandra Kruczek

Nauczyciel jogi, biolog, dyplomowany instruktor fitness.

„Joga to wzmocnienie w odpoczynku. To wolność w rutynie. To pewność poprzez samokontrole.”

Założycielka Shakti Jogi oraz koncepcji Jogi terapeutycznej, organizator cyklu warsztatów – Anatomiczna podróż w głąb ludzkiego ciała z jogą terapeutyczną, projektu Joga Mocy, warsztatów samoświadomości dla kobiet oraz kursu nauczycielskiego Joga RYT 200. Po pierwszym i jak to często w życiu bywa przypadkowym szkoleniu jogi (Body Mind Yoga) rozkochana w systemie B.K.S Iyengara. Rozwijała swoje umiejętności u różnych nauczycieli Uday Bhosale, Julio Papi, Agaty Biernat, Iwony Gajko, a doskonaląc warsztat poszerza swoje umiejętności w prozdrowotnych formach zajęć takich jak pilates, body art, zdrowy kręgosłup, trening powięziowy i kinezyprofilaktyka. Organizowała wiele akcji promujących zdrowy styl życia m.in warsztaty jogi na kole, projekt Świadoma Mama, warsztaty jogi w parach oraz rozpoczęła cykl wydarzeń – Joga w parku. Programowała i prowadziła jogę terapeutyczną dla kadry karate Kyokushin. Współpracowała z wieloma trenerami i terapeutami rozwijając ich zdolności motoryczne. Stworzyła własną koncepcję Jogi Funkcjonalnej wykorzystując technikę i świadomość Iyengarowskiej jogi oraz dynamiczną zmienność i płynność Vinyasy. Jej konik to analiza anatomiczna, korzystanie z „zabawek jogowych” (kocy, kostek, pasków) oraz indywidualne dostosowanie ustawień budujące harmonijny rozwój podopiecznych.

Dyplomowany instruktor fitness, Mind Body Integration, 3⁄4 Dance i 3⁄4 Step, Aqua, Step, Dance, Advanced Body, Mama Plus, Pilates metodą Micheala Kinga, Body Ball i Bosu szkoły Open Mind. Z wykształcenia genetyk molekularny ze specjalizacją z klonowania. Biolog, który Swoją wiedzę z anatomii i fizjologii człowieka chętnie przenosi na pogłębienie świadomości pracy z ciałem u Swoich podopiecznych.