Na Politechnice Opolskiej powołano liderów dostępności

Ich zadaniem jest nie tylko wsparcie osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami, ale także praca nad poprawą dostępności na konkretnym wydziale czy w jednostce administracyjnej.

Często podkreślam, że na Politechnice Opolskiej studenci są bardzo ważni. Dlatego bardzo cieszę się, że budujemy uczelnię otwartą i reagujemy na potrzeby osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami – podkreśla prof. Marcin Lorenc, rektor Politechniki Opolskiej, który w czwartek wręczył akty powołania członkom zespołu liderów dostępności. Każda z 17 osób ukończyła intensywne szkolenie. W tym gronie jest Magdalena Dolińska, starszy wykładowca z Centrum Językowego Politechniki Opolskiej.
Pracuję także w obszarze jakości edukacji. Zgłosiłam się do projektu sama ponieważ widzę bardzo dużą potrzebę pracy takiego zespołu. Musimy reagować na potrzeby studentów, pomagać im w procesie kształcenie niezależnie od tego z jakimi dysfunkcjami do nas przychodzą – podkreśla mgr Magdalena Dolińska.
Dane statystyczne mówią, że na Politechnice Opolskiej studiuje ponad 60 osób z niepełnosprawnościami. Jak zauważa dr Agnieszka Kossowska, kierowniczka Biura Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami, ta liczba może być znacznie większa: studenci nie mają obowiązku zgłaszania niepełnosprawności. Do tego trzeba doliczyć studentów, którzy mają szczególne potrzeby.

Tylko na Wydziale Mechanicznym studiuje osiem osób z niepełnosprawnościami. – To osoby, które się zgłosiły. Na pewno to większa liczba, bo część osób nie deklaruje się otwarcie. Zauważyliśmy, że zwiększa się liczba studentów z różnymi problemami to czy ruchowymi czy takimi, których w ogóle nie widać. Dobrze, żeby nasza uczelnia ma świadomość z jakimi problemami muszą się zmierzyć takie osoby i co możemy zrobić. Swoją rolę widzę może nie jako lidera, ale bardziej jako wsparcie z wydziału całego zespołu – podkreśla dr inż. Jacek Wydrych, prodziekan ds. dydaktycznych Wydziału Mechanicznego Politechniki Opolskiej.
Powołanie liderów dostępności ma związek z podniesieniem dostępności naszej uczelni. Liderzy to osoby bardzo świadome, zaangażowane w obszar dostępności. Liderzy mają także za zadanie służyć wsparciem, radą i będą informować biuro, w jaki sposób poprawić dostępność na wydziale czy w konkretnej jednostce. To osoby pracujące w różnych jednostkach, wydziałach, ale także pracownicy Centrum Obsługi Studenta, Centrum Językowego czy Biura Współpracy Międzynarodowej. W przyszłości będziemy organizować szkolenia dla kolejnych osób, żeby liderów dostępności było jak najwięcej – tłumaczy dr Agnieszka Kossowska.
Dostępność jest prawem człowieka. Na naszej uczelni działamy proaktywnie na rzecz dostępności czyli planujemy działania, podnosimy poziom dostępności a nie działamy reaktywnie – podkreśla dr Agnieszka Kossowska.

KATEGORIE

POLECANE

ARCHIWUM

WAŻNE

GALERIA

Rok 2021
Zdarta trawa i dwie górki żwiru
Rok 2021
Kobieta i troje mężczyzn za stołem na podwyższeniu, poniżej dwa stoły za którymi siedzą ludzie, i na których stoją błękitne i czarne termosy
Rok 2021
Rok 2021
Rok 2021
Rok 2021

Zobacz także

Grupa kilkudziesięciu młodych ludzi pozuje uśmiechnięta do zdjęcia na tle bezchmurnego nieba

Blended Intensive Programmes to prawdziwy hit!

Portugalia, Włochy i Czechy – to najpopularniejsze kierunki wyjazdów w ramach mobilności krótkoterminowych i tzw. Mieszanych programów intensywnych, czyli Blended Intensive Programmes, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem naszych studentów.

Czytaj więcej »