Nowy kierunek studiów: komunikacja wizerunkowa

To idealny wybór dla osób zainteresowanych mediami, marketingiem, komunikacją i relacjami w biznesie. Dzięki szerokiemu zakresowi wiedzy, umiejętności i kompetencji absolwenci komunikacji wizerunkowej mają różnorodne możliwości kariery: od specjalisty PR, przez menedżera marki, analityka mediów społecznościowych po freelancera.

Komunikacja wizerunkowa to nowość w ofercie studiów Politechniki Opolskiej. – Co roku uruchamiamy różnorodne kierunki studiów. Łączy je odpowiedź na potrzeby rynku pracy. Tak samo jest w przypadku komunikacji wizerunkowej. Marketing, public relations to dynamicznie rozwijające się branże. Przedsiębiorstwa, instytucje publiczne i organizacje coraz bardziej zdają sobie sprawę, jak ważny jest wizerunek w budowaniu relacji z klientami. Media społecznościowe odgrywają coraz mocniejszą rolę w naszym życiu. Istotna jest także współpraca z mediami tradycyjnymi. Trudno obecnie znaleźć instytucję, która nie ma rzecznika prasowego, często są to całe zespoły zajmujące się komunikacją, stąd nowy kierunek na naszej uczelni – tłumaczy prof. Marcin Lorenc, rektor Politechniki Opolskiej, na której od października będzie można studiować komunikację wizerunkową.

Studenci tego kierunku zostaną specjalistami od analizy rynku, tworzenia efektywnych kampanii marketingowych oraz budowania spójnego i atrakcyjnego wizerunku marki.
Program studiów (to studia licencjackie, czyli pierwszego stopnia) w większości oparty jest na zajęciach praktycznych, studenci będą mieli do wyboru dwie specjalizacje. – To zarządzanie wizerunkiem i marką z przedmiotami takimi jak m.in.: public relations i produkt medialny, projektowanie i stylizacja marki, zarządzanie relacjami, projektowanie przestrzeni biznesowej, zarządzanie wizerunkiem. Druga specjalizacja to wizualizacja informacji: z przedmiotami jak m.in. wizualizacja w biznesie, analityka internetowa, multimedialne techniki prezentacji, kreatywne programowanie i design informacyjny – wylicza dr inż. Małgorzata Adamska, prodziekan ds. organizacyjnych Wydziału Ekonomii i Zarządzania Politechniki Opolskiej.

Studia na kierunku komunikacja wizerunkowa oferują nie tylko możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu komunikacji, ale także otwierają drzwi do wielu fascynujących ścieżek kariery oraz dają szansę na tworzenie pozytywnego wpływu na otaczający nas świat – absolwenci tego kierunku mogą angażować się także w projekty związane z edukacją społeczną, aktywizmem społecznym czy kampaniami na rzecz różnorodności i inkluzji a także pracować w agencjach eventowych. Możliwości kariery są różnorodne: od specjalisty ds. PR, przez menedżera marki, analityka mediów społecznościowych do freelancera.

KATEGORIE

POLECANE

ARCHIWUM

WAŻNE

GALERIA

Rok 2021
Zdarta trawa i dwie górki żwiru
Rok 2021
Kobieta i troje mężczyzn za stołem na podwyższeniu, poniżej dwa stoły za którymi siedzą ludzie, i na których stoją błękitne i czarne termosy
Rok 2021
Rok 2021
Rok 2021
Rok 2021

Zobacz także

Ważny punkt na etapie rekrutacji na studia

W jednym miejscu można nie tylko złożyć dokumenty związane z procesem rekrutacyjnym na studia, ale także poznać np. szczegóły zakwaterowania w akademiku czy możliwości finansowanego wsparcia studentów: Punkt Rekrutacyjny naszej uczelni działa do 25 lipca.

Czytaj więcej »