Powołano liderów dydaktyki

Uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach realizowanych przez Zespół Liderów Dydaktyki nauczyciele akademiccy mogą dodatkowo rozwinąć swoje umiejętności, m.in. w grywalizacji i zastosowaniu gier w dydaktyce, czy w stosowaniu interaktywnych narzędzi dydaktycznych. Mogą też poznać nowe sposoby na aktywizację studentów, stosowanie map myśli, efektywne prezentacje, budowanie relacji z osobami studiującymi, prezentację danych, czy nauczanie na odległość.

– Liderzy Dydaktyki to grupa osób, które tworzą Akademię Sztuki Dydaktyki. To nauczyciele, którzy mają nie tylko pasję do nauczania, ale również dostrzegają zmiany zachodzące w edukacji i reagują na potrzeby studiujących młodych ludzi. To nasza wewnętrzna inicjatywa, która pojawiła się z potrzeby zapewnienia pracownikom możliwości rozwoju, z przekonania o istotności dydaktyki w szkolnictwie wyższym i konieczności stałego podnoszenia jakości kształcenia – mówi dr Anida Stanik-Besler, prorektor ds. kształcenia.

– Jest to również odpowiedź na zapotrzebowanie na takie szkolenia osób uczących, co zostało przekazane na licznych spotkaniach z pracownikami. Pierwszym krokiem było zorganizowanie intensywnych szkoleń dla chętnej grupy nauczycieli z zakresu sztuki dydaktyki akademickiej, a kolejnym wyłonienie grupy osób, która będzie dzielić się swoimi umiejętnościami i wiedzą w tym zakresie z koleżankami i kolegami. Tak powstał Zespół Liderów Dydaktyki – dodaje mgr Magdalena Dolińska, pełnomocnik Rektora ds. jakości kształcenia.

– Współczesna edukacja stoi przed wieloma wyzwaniami związanymi z dynamicznymi zmianami w stylu życia młodych ludzi. Jednym ze sposobów na dostosowanie nauczania do nowych realiów jest wykorzystanie gier jako narzędzi edukacyjnych. Wraz z dr inż. Katarzyną Mazur-Włodarczyk z Wydziału Ekonomii i Zarządzania zapraszamy na kurs dla nauczycieli akademickich pt. „Gry jako narzędzie edukacyjne”. Kurs ten poświęcony jest metodzie nauczania opartej na grach (Game-based learning) oraz zastosowaniu grywalizacji w procesie dydaktycznym – opisuje dr Anna Chwastyk z Centrum Edukacji i Zastosowań Matematyki Politechniki Opolskiej.

– Wspólnie z dr Katarzyną Wojteczek-Laszczak z Centrum Edukacji i Zastosowań Matematyki przygotowałyśmy kurs dla nauczycieli akademickich pt. „Metody aktywizujące prowadzenie zajęć dydaktycznych”. Koleżanka skupi się na grach dydaktycznych, a ja, z racji swojej specjalności i zainteresowań na tzw. „energizerach” – ćwiczeniach ruchowych, będących swoistymi „fizycznymi” przerywnikami, które mogą zostać wykorzystane podczas zajęć w salach wykładowych, ćwiczeniowych, czy laboratoriach. Z mojej strony celem będzie pokazanie koleżankom i kolegom, jak proste ćwiczenia fizyczne możemy wykorzystać, by przeciwdziałać zmęczeniu i znużeniu studentów na skutek długiego siedzenia w ławkach – objaśnia dr Bożena Królikowska z Wydziału Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii, z Katedry Turystyki i Rekreacji.

Na Liderów Dydaktyki Politechniki Opolskiej zostali powołani: dr inż. Małgorzata Adamska; dr Anna Chwastyk; mgr Magdalena Dolińska; dr Anna Duczkowska; dr inż. Arkadiusz Gardecki; mgr Sabina Klosa; dr inż. Elżbieta Kokocińska-Pakiet; dr Bożena Królikowska; dr inż. Katarzyna Mazur-Włodarczyk; dr inż. Marek Nalepka; dr Paweł Nowak; mgr Tamara Pochopin; dr inż. Mariusz Rosiak; dr Beata Świerczewska; dr Małgorzata Wiatr; dr Katarzyna Wojteczek-Laszczak.

KATEGORIE

POLECANE

ARCHIWUM

WAŻNE

GALERIA

Rok 2021
Zdarta trawa i dwie górki żwiru
Rok 2021
Kobieta i troje mężczyzn za stołem na podwyższeniu, poniżej dwa stoły za którymi siedzą ludzie, i na których stoją błękitne i czarne termosy
Rok 2021
Rok 2021
Rok 2021
Rok 2021

Zobacz także

Politechnika Opolska partnerem ważnego rankingu

Pracownicy i studenci Wydziału Ekonomii i Zarządzania od jedenastu lat tworzą zestawienie „Złota Setka Opolszczyzny”, publikowane na łamach Nowej Trybuny Opolskiej. W tegorocznej edycji opracowano trzy zestawienia: ,,Filary Opolskiej Gospodarki”, ,,Finansowe Tygrysy Opolskiej Gospodarki” oraz ,,Top Sto Opolskiego Biznesu”.

Czytaj więcej »