Rekrutacja krok po kroku
Krok 1.
Załóż konto w internetowym systemie rejestracji kandydatów IRK dostępnym na stronie rekrutacyjnej Politechniki Opolskiej. (https://irk.po.edu.pl/pl/). Po założeniu konta zostanie wygenerowany Twój osobisty login i hasło.
System IRK dla kandydatów będzie dostępny od 1 maja br.
Krok 2.
Zaloguj się do systemu rejestracyjnego IRK i wybierz kierunek studiów. Po wybraniu kierunku zostanie wygenerowany Twój indywidualny numer rachunku bankowego, na który należy uiścić opłatę rekrutacyjną.
Kandydaci na studia drugiego stopnia, którzy ukończyli studia pierwszego stopnia na innym kierunku niż ten, na który się rekrutują składają podanie o weryfikację posiadanych kompetencji do prodziekana ds. dydaktyki właściwego wydziału (Podanie o weryfikację kompetencji kandydata [DOC, 42 KB]) na adres: dzk@po.edu.pl. Do podania kandydaci załączają suplement do dyplomu. Jeżeli kandydaci przystępowali do egzaminu dyplomowego w danym semestrze i nie posiadają jeszcze suplementu do dyplomu, to zamiast niego załączają kartę przebiegu studiów (wykaz wszystkich przedmiotów realizowanych w toku studiów z ocenami i punktami ECTS).
Proces weryfikacji musi zostać zakończony przed etapem kwalifikacji.
Krok 3.
Wnieś opłatę rekrutacyjną.
Opłata rekrutacyjna wnoszona jest dla każdego wybranego kierunku studiów na indywidualny numer konta wygenerowany przez system IRK (numer ten jest inny dla każdego kandydata).
W związku z tym, że czas od wydania dyspozycji przelewu do wpłynięcia pieniędzy na konto Politechniki Opolskiej wynosi czasami kilka dni (zależne jest to od miejsca i sposobu wpłaty) warto dokonać wpłaty kilka dni przed ostatecznym terminem zakończenia rejestracji elektronicznej.
Krok 4.
Po dokonaniu wpłaty do programu IRK wpisz oceny (stara matura) lub punkty procentowe (nowa matura) uzyskane z egzaminu dojrzałości, a w przypadku studiów drugiego stopnia należy podać ocenę z dyplomu.
Krok 5.
Po zakończeniu procesu rejestracji elektronicznej w systemie IRK zostanie opublikowany komunikat „zakwalifikowany” lub „niezakwalifikowany” w terminie podanym w terminarzu rekrutacji.
Krok 6.
Po zakończeniu etapu kwalifikacji złóż dokumenty w punkcie rekrutacyjnym.
Krok 7.
Po pozytywnej weryfikacji dokumentów złożonych przez Kandydata, Komisja Rekrutacyjna w systemie rejestracji elektronicznej IRK nada status „przyjęty” na koncie kandydata. Komisja Rekrutacyjna dokona wpisu na listę studentów.
Na życzenie kandydata Komisja Rekrutacyjna wydaje zaświadczenie o wpisie na listę studentów.